Misschien twijfel je al even om eens foto’s te laten maken met je gezin. Misschien denk je dat je eerst nog moet wachten tot de kindjes wat groter zijn. Of tot iedereen wat beter slaapt. Of tot het wat rustiger wordt.

Maar eerlijk? Het wordt nooit echt rustiger. En net daarom zijn deze momenten zo waardevol om vast te leggen.

Tijdens een gezinsshoot draait het niet om perfect stilzitten of altijd lachen naar de camera. Kindjes mogen bewegen, spelen, lachen, zich verstoppen achter mama of papa. En net daar ontstaan de mooiste beelden. Kleine knuffels tussendoor. Een blik die je anders niet eens opmerkt. Handjes die automatisch naar elkaar zoeken.

Veel ouders zeggen achteraf dat ze bijna geen foto’s hebben waar ze zelf ook écht op staan met hun kinderen. Vaak staat mama achter de camera, of is het een snelle foto met een gsm. Een professionele shoot geeft jullie herinneringen waar iedereen op staat, gewoon samen zoals jullie zijn.

Je hoeft ook niet bang te zijn dat je kinderen niet zullen meewerken. Dat hoor ik bijna elke shoot op voorhand. Maar kinderen moeten niets doen. Ze mogen gewoon kind zijn. Ik begeleid alles rustig zodat het voor iedereen ontspannen blijft.

Later, wanneer de kindjes groter zijn, zijn dit de beelden waar je naar terugkijkt. Foto’s die tonen hoe klein ze ooit waren, hoe dicht ze bij je kropen, hoe jullie gewoon samen waren.

Wil jij ook zulke herinneringen voor later? Mijn agenda staat open voor de komende maanden. Stuur gerust een berichtje en dan bekijken we samen wanneer we iets moois kunnen maken.

Liefs
Zoë